zawiercianskie.pl

Twoje źródło informacji z Zawiercia, powiatu i regionu

Powiat

Mieszkańcy przeciw budowie nowych linii kolejowych do Centralnego Portu Komunikacyjnego? W środę spotkania w Kroczycach i Ogrodzieńcu, w sobotę w Zawierciu [AKTUALIZACJA]

W sobotę i niedzielę w Siamoszycach i Szypowicach (gmina Kroczyce) odbyły się spotkania mieszkańców dotyczące planowanej budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego i – związanych z tą inwestycją – planach budowy nowych linii kolejowych łączących CPK z resztą Polski.

Spotkanie w Siamoszycach: w świetlicy sołtys Pan Ryszard Piątkowski, radny gminy Pan Tomasz Ciszewski, około 60 mieszkańców. Zostały przedstawione przez sołtysa informacje na temat planowanych tras CPK i jedna z nich ma iść przez Siamoszyce, gdzie wieś zostanie podzielona na połowę. Ludzie są zdenerwowani, mówią stanowcze “nie” dla tej inwestycji. 100% ludzi przeciwko, tracą dobytek życia, kredyt na domy, Siamoszyce są w Parku Krajobrazowym Jury Krakowsko-Częstochowskiej, objęte projektem Natura 2000, ludzie się boją o domostwa i swoją przyszłość. Żadnych konkretnych szczegółów gmina nie dostała – napisał do naszej redakcji Czytelnik portalu, który uczestniczył w spotkaniu.

W najbliższych dniach w powiecie zawierciańskim odbędą się kolejne spotkania dotyczące planów związanych z inwestycją o nazwie Centralny Port Komunikacyjny.

Burmistrz Miasta i Gminy Ogrodzieniec informuje, iż w związku z realizacją zadania Rządowego „Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego” w tym budowa nowych połączeń transportu kolejowego przebiegających prze gminę Ogrodzieniec , dnia 04.03.2020 o godzinie 15:00 w sali narad Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu – Plac Wolności 42 odbędzie się zebranie informacyjne. Serdecznie Zapraszamy – czytamy na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Ogrodzieniec.

WAŻNY TEMAT – KOLEJ W KROCZYCACH! Inwestycje towarzyszące budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego obejmą naszą gminę! Planuje się budowę nowych linii kolejowych na terenie Gminy Kroczyce – ciąg komunikacyjny 7, linie 111 i 113. Do 10 marca 2020 r. trwają konsultacje społeczne dotyczące dokumentu Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji oraz przebiegu korytarzy Kolejowych Liniowych Inwestycji Towarzyszących. Każdy może zgłosić uwagi do proponowanych przebiegów linii kolejowych. Treść dokumentu oraz mapy przebiegu tras dostępne są na: https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/ssl Tu także odnajdziecie Państwo formularz, na którym można złożyć uwagi do dokumentu. Zachęcamy do zapoznania się z treścią dokumentów, jak również do składania uwag. W tej sprawie także odbędzie się spotkanie z mieszkańcami w dniu 4 marca 2020 r. o godzinie 18.00 w Szkole Podstawowej w Kroczycach. Zapraszamy! – czytamy na Facebooku Gmina Kroczyce.

AKTUALIZACJA – PONIEDZIAŁEK 2 MARCA 2020 ROKU, 17:19

Urząd Miejski w Zawierciu na swoim Facebooku opublikował informację o planowanych spotkaniach w sprawie CPK na terenie gminy Zawiercie.

Drodzy Państwo, wielu mieszkańców zwraca się do mnie z prośbą o interwencję w związku z rządową inwestycją towarzyszącą budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego. Zapewniam, że zajmujemy się tym tematem i jesteśmy zaniepokojeni proponowanymi wariantami przebiegu nowej linii kolejowej na terenie Gminy Zawiercie. Wersja „niebieska” przebiega przez Warty, Łośnice, Skarżyce i Piecki, czyli przez tereny zabudowane oraz specjalne obszary ochrony siedlisk przyrodniczych. Nie zgadzamy się także z wariantem „pomarańczowym” przebiegającym pomiędzy Kromołowem a Bzowem oraz pomiędzy Kromołowem a Karlinem. Na etapie konsultacji, które trwają do 10 marca, każdy z nas może zgłosić swoje uwagi. My, jako Miasto Zawiercie, przedstawimy swoje stanowisko na piśmie. Szczegóły tutaj: https://bit.ly/2uHZsIq Dodatkowo zapraszam Państwa na spotkania informacyjne w tej sprawie. W najbliższą sobotę, 7 marca spotkamy się w remizach w Skarżycach (godz. 14) i Łośnicach (godz. 15.30) – czytamy na Facebooku Miasto Zawiercie.

Zdjęcie: Czytelnik

PK
redakcja@zawiercianskie.pl

10 KOMENTARZY

  1. Z tym CPK będzie jak z elektrownią w Ostrołęce- ruch lotniczy generuje ogromne ilości CO2, pewnie niedługo zapadną decyzje o ograniczaniu rozwoju tej branży.

  2. Dla Zawiercia najlepszy pomarańczowy , ruch , bedzie wtedy normalny a i bliżej do kopalni

  3. W takim razie życzę szybkiej kolei pod własnym oknem!!! Najlepiej komentować sytuację w której się nie jest… Brak słów! Ciekawe czy łatwo było by podjąć decyzję o nagłej przeprowadzce mając kredyty do spłacenia bądź tyle co wybudowany dom , tu chodzi o przyszłość naszą i naszych dzieci ?

    • Mnie tam wszystko jedno czy huta czy kolej pod nosem bo i tak jeden wielki hałas. Niech sobie budują co chcą nawet i kopalnie. Trzeba uciekać z Zawiercia.

  4. mam “pod oknem”
    przyzwyczaisz się

    uo panie, uoo żodnych kolejji, żodnych bo u nas uo panie wUoźnice prace stracoo a kunie i kury sie puoszyć bedo

  5. Ja mam tylko jedno pytanie: Po co to? Mieszkańcy nic z tego nie będą mieli, bo to linie dalekobieżne i nigdzie na Jurze nie przewiduje się przystanków. Jadący z Krakowa lub Katowic nadłożą drogi, bo z obu tych miast obecnie do Warszawy prowadzą krótsze linie niż te planowane. No i z obu tych miast już jeżdżą Pendolino z prędkością 200 km/h. To co niby ma dać ta totalna rozwałka? Komukolwiek poza tymi, którzy zarobią na budowie oczywiście.

  6. Nie ma co się kłócić, żadnych lini kolejowych nie będzie CPK tez raczej nigdy nie ruszy, dlaczego?
    1. Taka inwestycja jest ekonomicznie nieuzasadniona za duża konkurencja a my nie jesteśmy i nie będziemy Londyńskim city. Mniejsze rozproszone porty i zmodernizowanie istniejących szlaków kolejowych to lepsze rozwiązanie. Obecnie z Zawiercia do W-wy można się dostać w niespełna godzinę z haczykiem, jeśli na CMK pociągi będą jeździć 250km/h to czas skryci się do 45min. W Warszawie dojazd z Pruszkowa do centrum zajmuje 1h, Zawiercie- Katowice 45min.
    Pomyślcie jakie rynki pracy otwierają się dla mieszkańców.
    2. Przewidywany koszt 50 mld zł (same linie) a gdzie CPK – nas na to po prostu nie stać.
    3..Finansowanie ma być z środków unijnych a tych raczej nie zobaczymy.
    Radzę skupić się na szabrownikach chcących zrobić tu ekologiczny armagedon niż na szklanych domach na torach.

    • DO: TOMIXXL
      Jesli nie ruszy to przez takich ludzi jak Ty.
      1. KDP mają Francuzi, Hiszpani, Włosi, ale nam nie wolno, wszak jestesmy Polakami, którzy mają jezdzic max 160 km/h
      2. Tylko na 500+ płacimy 60 mld zł rocznie. Na CPK i KDP nas stac. Więcej, nie stać nas nie inwestować w CPK i szybką kolej.
      3. Dlaczegoz to nie zobaczymy środków unijnych? Czyżbyśmy mieli przed sobą głosowanie POLEXIT?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.