zawiercianskie.pl

Twoje źródło informacji z Zawiercia, powiatu i regionu

Aktualności

Poznaj 5 rad ekspertów jak odpowiedzieć na ofertę pracy

Jeżeli jesteśmy na etapie poszukiwania nowej pracy, warto odpowiednio przygotować się do wysłania zgłoszenia swojej kandydatury na dane stanowisko pracy. Poznaj 5 rad ekspertów, jak odpowiedzieć na zamieszczoną ofertę pracy.

Oferty pracy – gdzie najlepiej ich szukać?

Poszukiwania idealnej i wymarzonej pracy możemy rozpocząć w internecie. Jak wiadomo, obecnie internet to źródło wiedzy, które również daje nam mnóstwo innych możliwości. Obecnie coraz więcej osób decyduje się na złożenie swojej kandydatury na dane stanowisko na specjalistycznych stronach, które zajmują się wystawianiem ogłoszeń o pracę. Oferty pracy w Częstochowie znajdziemy np. na Aplikuj.pl. Co więcej, na serwisie możemy stworzyć profesjonalne CV, poczytać wartościowe porady ekspertów oraz poznać najlepszych pracodawców w Polsce. Warto subskrybować serwis, aby być na bieżąco z najnowszymi ofertami pracy. Oczywiście istnieją nadal firmy, które stacjonarnie pomagają osobom w znalezieniu pracy.

Porady ekspertów – jak odpowiedzieć na ofertę pracy

Napisanie odpowiedzi na ofertę pracy może wydawać się dość banalne. Jednak przed wysłaniem dokumentu należy dokładnie zapoznać się z treścią ogłoszenia, skierowanego do kandydatów. Czasami pracodawca sugeruje, aby wysłać CV i list motywacyjny na adres e-mail, nie przez formularz dostępny na stronie. Na samym końcu listu należy zamieścić informację o warunkach przetwarzania danych osobowych, które podpisujemy własnym nazwiskiem. W przypadku niezamieszczenia klauzuli, CV może zostać automatycznie odrzucone. Kolejnym ważnym aspektem jest stworzenie odpowiednich dokumentów, jakie wymagane są względem kandydata. Jest to zazwyczaj CV, które należy stworzyć w sposób przejrzysty i zrozumiały dla odbiorcy. Często pracodawcy proszą również o przesłanie listu motywacyjnego, który również w dużej mierze może przyczynić się do zaproszenia kandydata do dalszego etapu rekrutacji. Najczęściej odpowiedź do ogłoszenia o pracę wysyłamy za pośrednictwem serwisów lub piszemy bezpośrednią wiadomość na skrzynkę e-mailową.

Czytając artykuł, Od czego zacząć poszukiwanie pracy w Częstochowie?, dowiesz się, jak odpowiednio rozpocząć poszukiwanie pracy.

Co jeszcze potrzebujemy do wysłania zgłoszenia swojej kandydatury?

Jak już wspomnieliśmy, do wysłania zgłoszenia swojej kandydatury na interesujące nas stanowisko należy wysłać odpowiednie dokumenty. W CV należy umieścić zarówno opis dotyczący wykształcenia oraz ścieżki kariery. Pamiętajmy o podaniu zarówno danych osobowych, miejsca zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Bez podania tych informacji rekruter nie będzie w stanie mógł skontaktować się, wskutek czego nasza kandydatura zostanie odrzucona. Wysyłając zgłoszenia na e-mail firmy, należy wpisać odpowiedni tytuł wiadomości, w którym zazwyczaj podajemy numer referencyjny zgłoszenia lub nazwę stanowiska, na które aplikujemy. Treść wiadomości musi być stworzona w sposób profesjonalny. Nie dodajemy żadnych emotikon, skrótów, czy wykrzykników. Zrezygnujmy również z używania powiększonych, pogrubionych, oraz kolorowych liter. Przed wysłaniem dokumentów i wiadomości, zweryfikujmy, czy nie popełniliśmy błędów ortograficznych. Pamiętajmy o podpisaniu się i użyciu grzecznościowego zwrotu powitalnego. Warto przyłożyć się do przygotowania ciekawego CV oraz dobrze sformułowanego maila. Pierwsze wrażenie zostanie zapamiętane i może zadecydować o tym, czy zostaniemy zaproszeni na kolejne etapy procesu rekrutacyjnego.

Źródło: Materiał Partnera

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.