joe davis cool man essay communication technology essay lord chesterfield ap essay examples essays on technology and society essays on spring and all short essay on joker

zawiercianskie.pl

Twoje źródło informacji z Zawiercia, powiatu i regionu

Aktualności

Podpisano umowę budowy obwodnicy Poręby i Zawiercia. Na razie na odcinek Siewierz-Kromołów [AUDIO + ZDJĘCIA]

W poniedziałek 23 grudnia na drodze do Strefy Aktywności Gospodarczej zwanej zachodnią obwodnicą Zawiercia w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka podpisana została umowa na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia. Dotyczy ona odcinka od Siewierza do Kromołowa. Obwodnica ma zostać oddana do użytku na początku 2023 roku, a koszt jej budowy wyniesie niespełna 415 mln zł.

Konferencję prasową rozpoczął minister Andrzej Adamczyk:

Oto co powiedział Jarosław Wieczorek, wojewoda śląski:

O obwodnicy mówili również wszyscy posłowie Prawa i Sprawiedliwości z okręgu sosnowieckiego – wśród nich Poseł na Sejm Ewa Malik:

Posłuchajcie słów pochodzącej z Zawiercia Poseł na Sejm RP Danuty Nowickiej:

Tak powiedział Poseł na Sejm RP Waldemar Andzel:

Kolejno głos zabrał prezydent Zawiercia Łukasz Konarski:

Po nim krótko wypowiedział się starosta zawierciański Gabriel Dors:

Przedstawicielem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad był pełniący obowiązki dyrektora Tomasz Żuchowski:

Głos zabrał również dąbrowski Poseł na Sejm RP Robert Warwas:

W konferencji uczestniczył Andrzej Ładyński, prezes firmy Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia, która jest liderem w konsorcjum z firmą Mirbud (partner):

W trakcie konferencji prasowej głosu nie zabierał również obecny od początku burmistrz Poręby Ryszard Spyra. Redakcja Mediów Zawierciańskich poprosiła go o komentarz:

Umowę podpisali: ze strony wykonawcy Andrzej Ładyński – prezes firmy Kobylarnia S.A., a w imieniu GDDKiA: Marek Niełacny – dyrektor katowickiego oddziału GDDKiA Łukasz Urych – zastępca dyrektora.

Przypomnijmy, dokładnie dwa miesiące temu – 21 października 2019 r. – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Opole opublikowała informację o wyborze najkorzystniejszej oferty na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia w ramach ogłoszonego w połowie sierpnia kolejnego przetargu na tę inwestycję.

– Sześciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na realizację blisko 17-kilometrowego odcinka DK78 stanowiącego obwodnicę Poręby i Zawiercia, na odcinku I od Siewierza do Zawiercia Kromołów. Trwa też przetarg na dokumentację projektową dla II części obwodnicy, od Zawiercia Kromołów do Żerkowic. Oferta z najniższą ceną wynosiła 414 708 742,10 zł, a z najwyższą 549 553 976,02 zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 287 967 754,69 zł brutto. Komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty. Przypomnijmy, że kryteria oceny ofert to cena która stanowi 60 proc. oraz kryteria pozacenowe (udzielenie gwarancji, termin realizacji kontraktu) – 40 proc – informowało w sierpniu GDDKiA Opole.

Skąd GDDKiA wzięło brakujące 127 mln zł? Jak informował rzecznik dyrekcji, “dodatkowe środki na naszą obwodnicę zostały przekazane na mocy Uchwały Rady Ministrów z 24 września 2019 r.”.

– Rada Ministrów przyjęła uchwałę nowelizującą Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), przedłożoną przez Ministra Infrastruktury. Nakłady na inwestycje na sieci dróg krajowych, realizowane ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, zostaną zwiększone o 7 mld zł. Fundusze te będą pochodzić z obligacji Skarbu Państwa, kredytów zaciągniętych w Europejskim Banku Inwestycyjnym oraz funduszy unijnych. Dzięki przyjętym zmianom limit finansowy inwestycji w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych zwiększył się do 142,2 mld zł. Dodatkowe środki zostaną przeznaczone na: budowę nowej drogi S12 od Lublina do Dorohuska na granicy z Ukrainą, rozpoczęcie budowy nowej drogi S8 na odc. Wrocław (Magnice) – Kłodzko, rozpoczęcie budowy nowej drogi S5 na odc. Sobótka (S8) – Bolków (S3), wydatki wynikające z aktualizacji nakładów finansowych na wcześniej zaplanowane inwestycje – informuje ministerstwo infrastruktury.

Jak do tej pory nie rozstrzygnięto przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej na drugi odcinek obwodnicy – od Kromołowa do Żerkowic. Pod koniec września 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert złożonych w tym przetargu. Spośród 11 oferentów najniższa kwota wynosi 2 428 659,60 zł (złożona przez firmę GRAMAR z Lublińca), a najwyższa – 4 784 700,00 zł (Konsorcjum MPRB i MP-MOSTY z Krakowa). Na ten cel GDDKiA zamierza przeznaczyć 4 045 829,81 zł.

PK
redakcja@zawiercianskie.pl

21 KOMENTARZY

  1. Gdzie jest teraz nasza była posłanka? Ktora 8 lat wraz ze swoimi podopiecznymi Ewa, Pawłem, Wiciem. Co roku powtarzala ze juz ja mamy juz teraz

    • Czyli, mówiąc kolokwialnie,odwaliła czarną robotę, a efekty i zaszczyty zawłaszczą sobie obecni. W iście PiS-owskim stylu.

  2. Największą w tym zaslugę ma Witek, to on był przecież na audiencji u biskupa sosnowieckiego właśnie w tej sprawie. I co niedowiarki? Nieco ponad rok i opatrznosc sprawiła że umowa dziś podpisana, a po sześciu krolach ruszą wycinki. To był managerski majstersztyk byłego prezydenta, skuteczna interwencja na samej górze. Cud? Przypadek? Nie sądzę!

  3. To tylko lobby poseł Malik. Niech się nemsiowa uczy jak wywierać wpływ na pozytywne decyzję dla zawiercia. 8 lat była poslem, miała rząd PO i jakoś nic nie udało się załatwić, oprócz przyjmowania pensyjki oczywiście

  4. Prawdą rzecz jak widać subiektywna .Szkoda ,że w zawierciańskie politycznej rodzinie zabrakło na tej uroczystości byłej posłanki Ani Nemś ,dzięki niej powstała specyfikacja tej budowy i byłego prezydenta,który starał się wszystkie drogi wydeptać w sprawie obwodnicy .Zmieniła się u góry władza polityczną i jak to bywa w kontynuacji dokończyła to co zaczęli poprzednicy .Politycy szanujcie się wzajemnie bo nic nie trwa wiecznie

  5. Obiektywna nawet zwierzaki w ten wyjątkowy dzień dla katolików mówią ludzkim językiem , ta pani Anna Nemś od mieszkańców Zawiercia otrzymała bardzo dużo głosów w ostatnich wyborach .

    • Pani Nemś była w rządzie swojej partii wiceministrem i nie doprowadziła sprawy do końca. Co z tego, że dostała dużo głosów w wyborach. Gdyby za rządów PO załatwiła sprawę obwodnicy to dzisiaj zapewne byłaby dalej posłanką. Miała szansę działać, wolała mówić i licytować kto ma większe zasługi. W końcu Zawiercianie doczekają się obwodnicy.

  6. Panie Adamczyk jak Pan bedzie w Zawierciu zapraszam na prazonki zawiercianskie i napoj chlodzacy! Ma Pan “kohones”, wszyscy nie wierzyli ze powstanie obwodnica Jurajska! Dziekuje w imieniu swoim i Zawiercian oraz mieszkancow powiatu zawiercianskiego.Wesolych Swiat Panie Ministrze!

    • To ja dopowiem do życzeń Lindy? mniej botoksu w Zawierciu a będzie dużo lepiej ? wszak kosmetyka źle współgra z polityką zwłaszcza samorządową. Czas na zmiany

  7. Skoro uzyskało prawa miejskie ponad 100 lat temu to z administracyjnego punktu widzenia, jest miastem. A to, że nie wygląda jak powinno, to już sprawa żyjących w nim “wieśniaków”, którzy nie poradzili sobie w czasie przemian ustrojowo-gospodarczych. Obwodnica zaś, potrzebna jest nie tyle samym jego mieszkańcom , tylko milionom przejeżdżających przez nie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Secured By miniOrange