zawiercianskie.pl

Twoje źródło informacji z Zawiercia, powiatu i regionu

Aktualności

Para 70-latków z Zawiercia wciąż czeka na szczepienie w przychodni, jedno z nich jeszcze nie otrzymało terminu. Przychodnia: “To przez błąd, jaki popełnił rząd” [AUDIO]

Do redakcji Mediów Zawierciańskich zgłosił się pewien czytelnik po 70. roku życia, który wraz z żoną czeka na szczepionki w Centrum Medycznym “Almed” w Zawierciu. Poinformował nas, że jego termin szczepienia został wyznaczony na koniec maja, natomiast jego żona jeszcze nie go otrzymała. Zwrócił również uwagę na fakt, że rząd mówi o tym, że 40-latkowie już mogą się rejestrować na szczepienia, podczas gdy oni, 70-latkowie, wciąż czekają na swój termin. Postanowiliśmy zbadać sprawę. 

Skontaktowaliśmy się z Centrum Medycznym “Almed” w Zawierciu, by dowiedzieć się, jaka jest przyczyna tak długiego oczekiwania. Dr Marek Żurek, dyrektor placówki, odpowiada w następujący sposób:

Podobne pytanie zadaliśmy Narodowemu Funduszowi Zdrowia w Katowicach.

Osoby powyżej 60 roku życia, które zapisały się do szczepienia przeciw COVID-19 i mają wyznaczone terminy na maj, zachęcamy do kontaktu z placówką w której są zgłoszone, jeżeli ich punkt szczepień jeszcze nie wyznaczył im szybszego terminu. Zmianę (przyspieszenie) terminu i miejsca szczepienia można też dokonać poprzez infolinię 989. Osoby powyżej 60 roku życia, które jeszcze nie zapisały się na szczepienie, zachęcamy do skorzystania z poniższych sposobów rejestracji:

· ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ INFOLINIĘ 989 – do zapisu potrzebny jest numer PESEL. Możesz także podać numer telefonu komórkowego. Podczas rejestracji wybierzesz dla siebie dogodny termin i miejsce szczepienia. Jeśli podasz numer telefonu komórkowego, po umówieniu wizyty, otrzymasz SMS-a z potwierdzeniem.

· ZAREJESTRUJ SIĘ ONLINE NA PACJENT.GOV.PL – po otwarciu tej strony zobaczysz komunikat o możliwości skorzystania z e-Rejestracji na szczepienie. Polecamy ten sposób! System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeżeli propozycje nie będą Ci odpowiadały,  możesz wybrać datę i konkretny punkt szczepień za pomocą dostępnej wyszukiwarki. Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS. 

· WYŚLIJ SMS – na numer: 880 333 333. Przygotuj swój PESEL oraz właściwy dla Twojego adresu kod pocztowy. Na numer 880 333 333 wyślij wiadomość o treści „SzczepimySie”. Połączysz się z systemem, a po podaniu kodu pocztowego i numeru PESEL, otrzymasz propozycję terminu w konkretnym punkcie szczepień. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty – informuje Zespół Komunikacji Społecznej Śląskiego OW NFZ.

MS
redakcja@zawiercianskie.pl
Fot.: Facebook/Centrum Medyczne “Almed”

4 KOMENTARZE

  1. Też jestem w takiej sytuacji: grupa 70+, zarejestrowana w ALMEDZIE jeszcze w lutym, do dziś nie mam terminu szczepienia a dodzwonić się do przychodni nie można bo nie odbierają telefonów.

  2. Dokładnie taka sama sytuacja, rodzice 70+, zarejestrowani w pierwszym możliwym terminie dla ich grupy wiekowej, szczepienie wyznaczone w połowie maja, dodzwonić się do przychodni nie można.

  3. Do wszystkich czekających na termin: zapiszcie się przez numer infolinii 989, tam od razu wyznaczą, znam dwa przypadki, gdy osoby zapisane w przychodni czekały i czekały w nieskończoność a dzwoniąc pod ten numer termin był za kilka dni.

    • Chyba nie chodzi o to,żeby ALMEDOWI zdjąć kłopot z głowy. Jeśli nie jest w stanie wywiązać się z tego,do czego się zobowiązał przyjmując zapisy,to powinien skontaktować się z każdym,przeprosić i pomóc,zwłaszcza ludziom w podeszłym wieku. Elementarna kultura tego wymaga!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.