zawiercianskie.pl

Twoje źródło informacji z Zawiercia, powiatu i regionu

Aktualności

Dobra informacja dla kierowców: zawierciański wiadukt bez utrudnień drogowych

Ważna informacja dla kierowców podróżujących Drogą Krajową nr 78 przez Zawiercie: wiadukt jest przejezdny w obu kierunkach oboma pasami.

Remont wiaduktu rozpoczął się pod koniec stycznia 2020 roku. Na początku marca na tym odcinku DK78 wprowadzono ruch po jednym pasie w każdym kierunku. Od 18 maja do 2 lipca na wiadukcie obowiązywał ruch wahadłowy. 2 lipca wznowiono ruch po jednym pasie w obu kierunkach.

– Wybudowany w 1970 roku wiadukt o długości prawie 197 m i szerokości ponad 17 m położony jest w km 119+569 DK78, nad linią kolejową i ulicami miejskimi – Towarową, Kościuszki i Okulickiego w Zawierciu. Jego remont będzie polegał m.in. na rozbiórce elementów wyposażenia i ich odtworzeniu wraz z reprofilacją płyty pomostowej i wymianą izolacji płyty pomostowej, naprawie konstrukcji nośnej oraz podpór wiaduktu. Ponadto w zakres remontu wchodzi odtworzenie nawierzchni na dojazdach, przycinka drzew oraz wykonanie prac porządkowych – informowało GDDKiA Katowice w październiku 2019 roku.

Wartość zadania pn. „Remont wiaduktu drogowego w km 119+569 drogi krajowej nr 78 nad linią kolejową i ulicami miejskimi w Zawierciu” wynosi 7 355 115,32 zł. Inwestycję zaplanowano do 30 listopada 2020 roku.

PK
redakcja@zawiercianskie.pl
redakcja@radiozawiercie.pl

7 KOMENTARZY

  1. Dzięki Konarskiemu roboty poszły szybko. Tak działa nasz Prezydent, nie to co kiedyś, jak stawiali drzwi od kibla. To są konkretne działania.

  2. Absurdów drogowych w tym mieście jest od groma. A ul. Kromołowska na Wartach i słupy energetyczne w środku chodnika. Kto to projektował. Jak ma przejść tam osoba z dzieckiem w wózku ??? Robili wjazd na hutę i jakoś ciężarówki mogły jeździć przez wjazd na Wartach a teraz jakoś jadą ul. Sienkiewicza i koło US jest w szczycie niezła jazda na tym skrzyżowaniu. Koło Virtu stoją na hutę i od strony Żabek i od Łośnic. Huta inwestuje we wjazdy od strony Piłsudskiego i Łośnickiej i wygląda to tak że mimo budowy obwodnicy TIR-y i taj pojadą przez całe miasto. Więc po co ta obwodnica ? Skoro będzie węzeł koło Fugasówki to powinien być wjazd przez Okólną. Jak jeden zakład może dyktować warunki miastu ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.