zawiercianskie.pl

Twoje źródło informacji z Zawiercia, powiatu i regionu

Aktualności

Co dalej z obwodnicą Poręby i Zawiercia? Oferty z kolejnego przetargu znowu przewyższają kwotę GDDKiA

W poniedziałek 12 sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Opolu ogłosiła wynik otwarcia ofert złożonych w ramach ogłoszonego 28 czerwca przetargu na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia.

Sześciu wykonawców złożyło oferty w przetargu na realizację blisko 17-kilometrowego odcinka DK78 stanowiącego obwodnicę Poręby i Zawiercia, na odcinku I od Siewierza do Zawiercia Kromołów. Trwa też przetarg na dokumentację projektową dla II części obwodnicy, od Zawiercia Kromołów do Żerkowic. Oferta z najniższą ceną wynosiła 414 708 742,10 zł, a z najwyższą 549 553 976,02 zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 287 967 754,69 zł brutto. Komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty. Przypomnijmy, że kryteria oceny ofert to cena która stanowi 60 proc. oraz kryteria pozacenowe (udzielenie gwarancji, termin realizacji kontraktu) – 40 proc – czytamy w informacji na stronie internetowej GDDKiA Opole.

Oto oferty, jakie złożono w ramach przetargu:
– Budimex S.A. (Warszawa) – 547 419 995,61 zł
– STRABAG Sp. z o.o. (Pruszków) – 499 271 764,92 zł
– POLAQUA Sp. z o.o. (Piaseczno) – 451 029 891,62 zł
– Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA i Mirbus S.A. (Brzoza, Skierniewice) – 414 708 742,10 zł
– MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. (Kraków) – 549 553 976,02 zł
– Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. (Zawiercie) – 495 739 680,81 zł

Pierwsze postępowanie na zaprojektowanie i budowę obu odcinków (Siewierz-Kromołów oraz Kromołów-Żerkowice) obwodnicy Poręby i Zawiercia unieważniono, bowiem ceny najkorzystniejszych ofert przewyższyły kwoty, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedsięwzięcia. Ogłoszono nowe postępowania przetargowe, oddzielnie dla odcinka I (Siewierz–Zawiercie Kromołów) i dla odcinka II (Kromołów-Żerkowice).

Zamawiający podjął decyzję o rozdzieleniu tych zadań: jeden kontrakt realizowany będzie w formule „projektuj i buduj” (odcinek I), a dla drugiego opracowana zostanie kompleksowa dokumentacja projektowa. Budowa II odcinka będzie realizowana w formule „buduj”, jako kolejny etap powstawania całego ciągu obwodnicy, tj. od granicy z Siewierzem aż do zawierciańskiej dzielnicy Żerkowice – informuje GDDKiA Opole.

Zwróciliśmy się do GDDKiA Opole oraz GDDKiA Katowice z pytaniem o to, jakie będą dalsze procedury i terminy dotyczące przetargu na budowę I odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia. Rzecznicy obu oddziałów są na urlopach od kilku dni (do 23 i 26 sierpnia). Wkrótce więcej informacji.

Oto dotychczasowe kalendarium przetargów na budowę obu odcinków obwodnicy:
– 6 grudnia 2018 r. – ogłoszenie dwóch przetargów na budowę dwóch odcinków;
– ostateczny termin składania ofert: 22 lutego 2019 r.;
– unieważnienie postępowania przetargowego: 22 maja 2019 r.;
– ogłoszenie nowego postępowania przetargowego dla odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia w formule “projektuj i buduj”: 28 czerwca 2019 r.;
– ogłoszenie nowego postępowania przetargowego na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy II odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia, tj. Kromołów – Żerkowice: 2 sierpnia 2019 r.

20 KOMENTARZY

  1. Władza ma Zawiercie i mieszkańców w czterech literach. Oczkiem w głowie obecnej władzy jest przekop Mierzei Wiślanej. Poprzednia władza też miała Zawiercie i mieszkańców w czterech literach. Najbardziej zabiera głos pani Nemś, która w ciągu 8 lat rządów nie potrafiła doprowadzić do budowy obwodnicy Zawiercia, a Zawiercie z jej posłowania nie ma kompletnie nic. Pani Nowicka też posłuje ale nic z tego Zawiercie nie ma. Informacja od władzy będzie taka przetarg unieważniony, a wy mieszkańcy jak przeżyliście 30 lat bez obwodnicy tak możecie żyć 30 dodatkowych.

  2. Komuś bardzo zależy by ta droga nie powstała. Tyle obwodnic mają już inne miasta a tu wyraźnie ktoś blokuje. Żaden z rządzących nie mieszka w tej okolicy i to też wpływa na ten stan. Trzeba liczyć się z tym iż nie będzie tej drogi i nas mieszkańców tiry po prostu zajada na amen.

  3. Panie Redaktorze, chyba GDDKiA Katowice , a nie GDDKIA Opole. Obecnie mało który przetarg się “udaje”, koszty robót i materiałów poszły w górę, brak ludzi do pracy, postępowania jak i szacunkowe wyceny tych robót były przygotowywane często 3-4 lata temu, gdzie rynek budowlany był zupełnie odmienny od dzisiejszego. Szkoda, kolejna stracona szansa i kolejny upływ czasu w korkach, halasie i smrodzie spalin.

  4. To kolejny dowod ze wladza centralna ma w dupie te inwestycje. Pani Nems i pani Nowicka sa nikim w sejmie tzn figuruja na listach plac. Ale ciemny lud bedzie glosowal

  5. Nie powinnismy głosować przede wszystkim na Panią Nemś – tyle lat w sejmie, kiedy PO była u władzy i kompletnie nic z jej posłowania oprócz brania cieplej pensyjki. Jak zwykle tylko przed wyborami obieca wszystko. Nie sprawdziła się, ja na nią nie zagłosuje!

  6. PiS podiósł minimalne wynagrodzenie. Nie dziwi fakt że koszty obwodnicy poszły do góry. Ile firm porzucił budowy dróg? Bardziej opłacało się zapłacić karę niż spełniać obowiązek wobec ZUS-u. 2020 to dopiero będą jaja.

      • Słychać argumenty że płaca minimalna wzrosła o 100 zł. i to jest powód schodzenia firm z budowy i takich cen. Ludzie czy ktoś tam pracuje za 1800 zł ??? Owszem niektórzy podwykonawcy pewnie w umowach mają najniższą a pod stołem reszta. Na zachodzie przy podobnych kosztach budowy pracownicy zarabiają minimum 1800 ale EURO !!! o czym my mówimy. Zapraszam na budowę za 1800 zł.i budujcie.
        Tak samo rondo na Obrońców z obwodnicą SAG. Słyszy się o kilku milionach zł. Cement I jak worek kosztował 11 zł. tak dalej kosztuje , dolomit ok. 35 zł. tona , krawężnik ok. 20 zł. , asfalt ok. 250 zł. tona. Ile kosztuje m2 tego ronda 4000zł ?
        Materiały na metr to koszt i tak grubo zawyżony ok. 200 – 300 zł. Ludzie i paliwo też majątku nie kosztują i wiadomo trzeba wykopać i wywiezć więc skąd takie kwoty w milionach ? Prezesi muszą zarobić na nowe fury ?

  7. Pamiętam , jak posłAnka fotografowała się z ministrem i zapewniała, że realizacja obwodnicy Zawiercia jest już załatwiona. Przez 8 lat powstała duża OBWODNICA, ale w jej pasie i zadku. Tak o to dbała, że pomyliła swoje części ciała z drogą. Ja uważam, że Zawiercie podziękuje tej aktorce za mamienie nas i nieróbstwo. Nic dla Zawiercie nie zrobiła.

    • To Malikowa tutaj była z Ministrem Adamczykiem i zapewniali wspólnie, że teraz powstanie na 100 %… Powstanie, ale kiedy? Za 200 lat?? Tym politykom, tej partii, dajemy czerwoną kartkę.

  8. Grupa posłuje 8 lat i nic z tego nie ma. Klepie po karkach kobiety , uśmiecha się i myśli, że na nią zagłosują. Tej pani dziękujemy.

  9. PiS przed wyborami ogłosi, ze zwiększy kwotę przeznaczona na realizacje zadania i ogłosi swój sukces. Taka propaganda ale na tym polega polityka. Pokaże nieskuteczności posłanek PO czy Nowoczesneej

  10. o wiele mniejsze zapierdzia dostały swoje obwodnice, kiedy na tą były jeszcze koncepcje.
    W Zawierciu najzwyczajniej nie ma żadnego potężnego barona partyjnego, który by pozałatwiał mnóstwo rzeczy.
    Tam gdzie są tacy ludzi związani z aktualnie rządzącymi, lub wprost rządzący to regiony otrzymują udogodnienie poza kolejnością. A do tej obwodnicy to od lat są podejścia, projekty jakieś. Tylko że okazało się ze pieniądze na nią zostały wyliczone w dołku płacowym 5-6 lat temu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany.